Wat betekent “Refurbished”?
Een gerefurbishte laptop is een laptop die eerder een andere eigenaar heeft gehad, in veel gevallen zijn dit bedrijven of scholen, maar soms ook particulieren. Nadat deze door de eigenaar verkocht worden aan een bedrijf zoals Laptop Guy, zorgt een gespecialiseerd bedrijf ervoor dat deze gereset worden, gerepareerd, en vakkundig gewist. Na grondig testen en het vervangen van enkele onderdelen is de computer vervolgens weer als nieuw, en wordt deze voor een scherpe prijs doorverkocht.
Wat is het verschil tussen een gerefurbishte laptop en een nieuwe?
In prestaties zit er geen verschil tussen een gerefurbishte laptop en een nieuwe laptop, aangezien nodige onderdelen zijn vervangen en hij rigoureus is getest. Wel is een gerefurbishte laptop vaak goedkoper van prijs. Wat wel verschilt is dat een nieuwe laptop eerder nog geen andere eigenaren heeft gehad, en vaak rechtstreeks van de fabriek komt. Afhankelijk van hoe oud de gerefurbishde laptop is kan dat dus bij oudere modellen betekenen dat deze geen updates meer krijgen. Ook zal een gerefurbishte laptop mogelijk lichte gebruikerssporen bevatten.
Wat is het verschil tussen een gerefurbishte laptop en een tweedehands laptop, en is een tweedehands laptop veilig?
Hoewel een gerefurbishte laptop ook tweedehands is, is een normale tweedehands laptop niet gerefurbished. Dat betekent dat een normale tweedehands laptop defecten kan hebben, mogelijk niet goed geleegd is van data, virussen kan hebben, en niet getest is op performance. Het vakkundig verwijderen van data, en daarmee alle virussen is een proces wat het beste aan professionals wordt overgelaten, zodat uw data en wachtwoorden veilig blijven van hackers! Zodoende zal een normale tweedehands laptop mogelijk slechter presteren, en een kortere levensduur hebben dan wanneer deze gerefurbished zou zijn. Daarom koopt u dus beter een gerefurbishte laptop dan een normale tweedehands laptop op marktplaats.
Zijn gerefurbishte laptops betrouwbaar?
Ja zeker. Bij het refurbishen worden de nodige onderdelen vervangen, wordt de laptop vakkundig gewist en deze grondig getest. Zodoende krijgt u een laptop die zo goed als nieuw is! Ook heeft een gerefurbishte laptop door het vakkundig wissen van data geen risico op virussen, waardoor uw data en wachtwoorden veilig zijn!
Komen gerefurbishte en tweedehands laptops met garantie?
Ja, al onze gerefurbishte laptops en tweedehands laptops komen met standaard 3 maanden garantie tenzij anders vermeld. Daarnaast heeft u 14 dagen retourrecht indien u zich bedenkt of de laptop u niet bevalt.
Bieden jullie echt de laagste prijs garantie?
Jazeker! Wanneer je binnen 48 uur ergens anders een lagere prijs vindt, zullen we je het verschil terugbetalen, of dan wel je vragen op onze kosten het product terug te sturen waarna je zelf het product bij de concurrent kunt kopen. Vind je ergens anders het product goedkoper? Zorg er dan voor dat je ons binnen 48 uur na de aanschaf een printscreen e-mailt en een link naar de plaats waar je dezelfde laptop (in vergelijkbare conditie) goedkoper hebt gevonden. Ben je niet binnen 48 uur? Dan heb je nog steeds de mogelijkheid het goedkopere product bij de concurrent te kopen door gebruik te maken van ons standaard 14-daags retourrecht, wat zonder gedoe is zolang de laptop nog in goede staat is. Wij vergelijken de prijs op basis van de totaalprijs inclusief btw. De reden dat wij goedkope prijzen kunnen aanbieden is omdat we de meeste van onze laptops via de “Margeregeling” kunnen aanbieden, wat betekent dat deze vrij van btw zijn. Als andere bedrijven wel btw rekenen, baseren we de laagsteprijsgarantie op de eindprijs (inclusief btw).
Bent u een zakelijke klant? Houdt u er rekening mee dat de laagsteprijsgarantie niet geldt voor B2B groothandel of grote aantallen laptops waarvoor extra kortingen kunnen gelden. Wel zullen wij in dit geval wanneer u hetzelfde aanbod elders goedkoper vindt ten alle tijden proberen de prijs te matchen. Lees voor meer details de algemene voorwaarden.
Hoelang duurt het voor ik mijn laptop binnen krijg?
Normaal gesproken versturen wij laptops twee keer per week. Zodoende duurt het normaliter maximaal 7 werkdagen voor een laptop om aan te komen, hoewel dat in werkelijkheid in de meeste gevallen al binnen 3-5 werkdagen zal zijn.
Wat voor garantie geven jullie op nieuwe laptops?
Nieuwe laptops die wij niet tweedehands inkopen komen met 2 jaar garantie vanuit de fabriek. Ook tweedehands en gerefurbishte laptops hebben indien ze vrij nieuw zijn vaak nog fabrieksgarantie.
Kan ik een gerefurbishte of tweedehands laptop terugsturen als ik niet tevreden ben of de laptop me niet bevalt?
Jazeker! Wij bieden een 14-dagen retourbeleid voor gerefurbishte en tweedehands laptops. Als je niet tevreden bent, kun je de laptop zonder problemen binnen 14 dagen retourneren voor een terugbetaling of omruiling. Dit kan eenvoudig worden gedaan wanneer je bent ingelogd op onze pagina, of, als je geen account hebt aangemaakt, door binnen 14 dagen na je aankoop een e-mail te sturen naar “info@laptopguy.nl“. Dit retourbeleid is onderhevig aan onze algemene voorwaarden. Houd er rekening mee dat de laptop in dezelfde staat moet worden geretourneerd en dat de verzendkosten niet worden terugbetaald. Daarnaast zijn de 14 dagen niet afhankelijk van de bezorgdatum, aangezien wij laptops meestal binnen 4 werkdagen verzenden.
Wat is de conditie van gerefurbishte laptops en wat betekenen de A, B en C grade?
Onze gerefurbishte laptops worden gerankt op basis van de cosmetische conditie:
- A Grade: Goed als nieuw, met minimale gebruikerssporen.
- B Grade: Lichte krassen of matige gebruikerssporen.
- C Grade: Zichtbare gebruikerssporen die iets heviger zijn, maar wel volledig functioneel.
Komen gerefurbishte laptops met laders en accessoires?
Alle gerefurbishte en tweedehands laptops komen met laders (tenzij duidelijk anders vermeld). Andere items zoals tassen, muizen, gebruikersaanwijzingen en verpakkingen zijn mogelijk niet bijgevoegd.
Kan ik een gerefurbishte laptop upgraden?
Sommige gerefurbishte laptops kunnen worden geüpgraded. Denk hierbij aan het upgraden van het RAM, geheugen, of de videokaart. Check de informatie die wij bij het product zetten of contacteer ons om te verifiëren wat de upgrade-opties zijn voor een specifiek model.
Hoe weet ik wat voor mijn gebruik de beste laptop is? Ik heb problemen met het kiezen van een geschikte laptop.
Bij Laptop Guy delen we laptops in categorieën gerelateerd aan het type gebruik waarvoor ze het best geschikt zijn. Zo hebben we laptops die perfect zijn voor school, voor zakelijk gebruik, voor gamen, voor programmeren, of voor dagelijks gebruik en entertainment. Door de optie te selecteren die voor u van toepassing is, krijgt u een laptop die het best bij u past! Wilt u een laptop met high performance? Dan hebben we 3 categorieën die voor u interessant kunnen zijn: Gaming & High Performance; Programming & Development; en Media & Video Editing.
Hoe is het verzenden van producten geregeld?
Wij verschepen producten boven de 500 euro gratis. Onder de 500 euro dient u hiervoor te betalen. Bij de check-out heeft u de optie verzekering en track en trace toe te voegen aan uw verzending. Kiest u hier niet voor, dan heeft u dus geen track en trace, en kunt u alleen zien wanneer het product door ons is verstuurd. Het versturen van producten doen wij twee keer per week.
Verzenden jullie internationaal?
Wij verzenden binnen Nederland, België, Luxemburg en Duitsland. Voor speciale bestellingen verzenden wij soms ook hierbuiten indien het om een grote order gaat, of hele dure laptops betreft. Hiervoor kunt u per mail contact met ons opnemen. Overige informatie over verzendingen vindt u in onze algemene voorwaarden.
Hoe kan ik de customer support bereiken?
Het beste bereikt u ons per e-mail via info@laptopguy.nl. In de meeste gevallen zijn wij ook telefonisch bereikbaar tijdens openingsuren op 0648122615.
Hoe kan ik mijn order tracken?
Wanneer een order is verzonden, sturen we u een trackingcode en een link waar u uw zending kunt volgen indien u deze optie tijdens de checkout heeft geselecteerd. Zo niet, dan kunt u alleen zien wanneer het product ons distributiecentrum heeft verlaten.
Ik heb het verkeerde product besteld, kan ik mijn bestelling nog annuleren of veranderen?
Ja dat kan! Zolang het product nog niet verzonden is, kunt u uw order kosteloos wijzigen of annuleren door te bellen of mailen. Is dit niet meer het geval, dan geldt onze standaard 14-daagse retourpolicy. We kunnen helaas niet garanderen uw e-mail op tijd te lezen voor de verzending, maar we doen ons best e-mails op tijd te lezen!
Is mijn betaalinformatie veilig?
Jazeker! Wij gebruiken de benodigde industriestandaarden omtrent beveiliging om te zorgen dat uw persoonsgegevens en betaalinformatie veilig zijn!
Doen jullie ook aan partijen, groothandel en bulkverkoop voor bedrijven of scholen?
Jazeker! In dit geval geven wij ook speciale prijzen en deals! Contact hiervoor ons salesteam via info@laptopguy.nl of bel naar 0648122615, en we proberen u een geschikt aanbod te doen. Voor meer informatie kijkt u het best op de desbetreffende pagina op onze website die hierover gaat.
Wat gebeurt er als mijn laptop problemen heeft na de garantieperiode?
Wij bieden in sommige gevallen reparatieservice aan tegen competitieve prijzen wanneer een laptop problemen ondervindt of schade heeft buiten de garantieperiode. Neem per mail contact met ons op voor meer informatie en omschrijf duidelijk het probleem. Indien de schade zichtbaar is, kunnen foto’s helpen.